close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

שלוש עצות עבור מלאכת כתיבה ברכה ליום הולדת

מערכת שורשיט חשוון, תשפב25/10/2021

"הנני מצווה לכם, בניי ובנותיי, ביום הלידה של כל אחד, יכתבו לו אחיו ואחיותיו ברכת מזל טוב." (הרב הגאון, ישראל ליפשיץ, בעל "תפארת ישראל")

תגיות:
צילום: freepik
אחת מהמחוות היפות ביותר לכבוד יום ההולדת של אדם יקר, היא לרשום לו ברכה ביום המיוחד שלו.

ברכה ליום הולדת היא הזדמנות מצוינת להשקיע קצת מחשבה באדם העומד לפנינו, לרשום לו את אשר על ליבנו, לאחל לו את כל הטוב שבעולם, לפרגן לו בשמחה ואפילו גם לשעשע ולבדר אותו ביום זה.

לא סתם המון אומרים שהמתנה והברכה משלימות זו את זו, אבל בעוד מתנת יום ההולדת יכולה להיעלם תוך שנה או להיות לא רלוונטית, הברכה ליום ההולדת יכולה להישמר לנצח כזיכרון מתוק מהאנשים היקרים לנו.

לא קל לחבר ברכה ליום הולדת – כזו שתהיה מקורית ומשעשעת. לא תמיד מוצאים את המילים הנכונות ולא תמיד אנחנו מצליחים להעלות על הכתב את הכוונות האמיתיות שלנו. אם אין לכם שום כיוון איך להתחיל, כדאי להיכנס לאחד מאתרי הברכות הרשת (כדוגמת האתר שבקישור) ולקבל קצת רעיונות. אם כבר יש לכם רעיון אז אתם מוזמנים להמשיך לקרוא - אספנו עוד כמה עצות לכתיבת ברכה משובחת, שתרגש ותעלה חיוך על פני כלת או חתן יום ההולדת.

אם אתם מעוניינים לשלוח ברכה ליום הולדת דרך האתר בו אתם נמצאים, תוכלו ללחוץ כאן.

עשו את זה אישי
אם יוצא לכם מידי פעם להסתכל על ברכות יום הולדת בקבוצות ווטסאפ גדולות או ברחבי הרשת החברתית, רוב הסיכויים שתיתקלו באיחולים הבנאליים המשעממים "מזל טוב", "עד 120" שכבר גידלו זקן עד הרצפה, ובכלל, רוב ברכות יום ההולדת הן כל כך תבניתיות וצפויות – ממש אפשר לפהק תוך כדי הקריאה!

יום ההולדת זו הזדמנות מצוינת לנבור קצת בעבר ולרשום מאוד ממוקד לאדם החוגג – זו ההזדמנות להעלות אירועים נוסטלגיים מהעבר ולהזכיר אנקדוטות מחוויות משותפות (טיולים, עבודה...) בין אם משלבים את הסיפורים בצורה משעשעת ובין אם משלבים אותם בטקסט קצת יותר רגשני.

בכלל, ברכה טובה ליום הולדת היא כזו שאם תתנו למישהו אחר לקרוא אותה, הוא לא יבין את הכל... זה המבחן שאומר אם באמת הצלחתם לכתוב אישי.


אם אתם אוהבים להגזים, אולי תנסו לשלב גם חרוזים?
אין בכלל ספק שאם תשלבו חריזה בברכה שאתם כותבים, תצליחו לשדרג אותה באופן משמעותי.

ראשית, כלת או חתן יום ההולדת ירגישו שהשקעתם זמן יקר ומחשבה בברכה, ובנוסף, אין ספק כי הקשב טוב יותר כאשר מקריאים ברכה עם חרוזים.

אם אתם מתכוונים להקריא את הברכה באיזשהו פורום, אז החריזה שומרת את הקהל מרוכז ובציפייה להמשך הברכה.
לא פשוט... אנחנו יודעים, אבל גם לזה יש לנו פתרון – מילוני חרוזים מסתובבים להם באתרים שונים ברשת. תפקיד מילון החרוזים הוא לתת רשימה של כל המילים שמתחרזות למילה כלשהי שתבחרו. דוגמא אחת מיני רבות לאתר כזה – בקישור שמופיע בתחילת המאמר.

כמה זה בגימטריה?
חובבי הגימטריה ישמחו לקבל בברכה מילים או ביטויים עם ערך גימטרי שווה לערך הגימטרי של השם שלהם.
(למשל, הערך הגימטרי של "שמעון כהן" שווה לערך הגימטרי של "ישראל". דוגמא אחת מיני רבות, כמובן...).
איך מוצאים ערכים גימטרים שווים? אותו קישור שבתחילת המאמר. אתם מוזמנים להיכנס ולהתחיל לחפש דברים מעניינים.

שתזכו תמיד לשמח, אמן!
הוסף תגובה
צילום: freepik
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה